De uitspraak
De Geschillencommissie Voertuigen schakelt een deskundige in, die een proefrit met de auto maakt. Het klopt volgens hem niet dat het stuur niet goed terugkomt na een bocht. Wel is het stuur licht te verdraaien, waarbij de gekozen stand behouden blijft. Dit is een kenmerk van het type stuurinrichting, dat de bestuurder kan ervaren als onrustig. De auto heeft een goede rechtuitstabiliteit, en trekt niet naar links of rechts. Na afloop is er een proefrit gemaakt met een vergelijkbare auto én met een identieke auto die dezelfde achterasconstructie heeft als die van de consument. Maar ook deze voertuigen vertonen hetzelfde rijgedrag. De auto van de consument is vervolgens gecontroleerd op de hefbrug. Er is geen sprake van vervorming aan de carrosserie door schade en er zijn geen opvallende zaken in de onderhoudshistorie te vinden. De Geschillencommissie concludeert dat alle drie de auto’s nagenoeg hetzelfde stuur- en rijgedrag vertonen. Er is sprake van een producteigenschap, die hoort bij de constructie van de auto en die geen technisch gebrek aan het voertuig is.